Prošlo je tačno godinu dana otkad je Novi Sad dobio svoj prvi kružni tok. Iako je većina savladala veštinu prolaska kroz njega, neki i dalje imaju problema.
Pedja L1
Dostavljači na biciklima jesu bahati, ali ti si u jednom rečenici objasnio šta sve ludacima za volanom pada na pamet. “Nemojte proletati na tik upaljeno zeleno jer vam se tajming poklopio da mozete da projurite”, MOLIM?? Jesi li ti pijan?? Nažalost, znam zašto ti pada na pamet da deliš takve “savete” - zato što si jedan od onih divljaka koji se zaleti preko pešačkog u trenutku kad se pešacima pali zeleno jer si navikao da ćeš ih svojim nasilničkim ponašanjem dovoljno isprepadati da ti niko ne ometa prolaz. Međutim, računicu ti kvare biciklisti, pošto njih ne možeš ni da pretekneš ni da itako lako zaustaviš, pa onda ostaneš nasukan na pešačkom dok ti svi koji idu preko prelaza zasluženo psuju sve po spisku. Naravno da si samo umereno bahat i ograničen, ti bi posle par puta naučio lekciju, ali ektremni primerci poput tebe se još i bune zbog toga. Nije ni čudo što nisi u stanju da vidiš bicikliste na jednoj od najpreglednijih raskrsnica u gradu, mentalno ograničenim likovima poput tebe ne bi trebalo dozvoliti da upravljaju bilo kojim prevoznim sredstvom.
Kružni tokovi su mnogo lakši i bezbedniji za saobraćaj i brži od semafora. Svugde bi bili kružni sa dve trake ili turbo. Sa dve trake bi trebalo da se uvede pravilo ko uđe u unutašnju traku ide na sledeću,a ko uđe u spoljnju ulazi na prvo skretanje i nijedan udes ne bi bio moguć izuzev vozača koji to ne poštuju. Tako je jednostavno! To promovisati kao novo pravilo i ne bi bilo udesa.
Ima problem kada se vozilo kreće iz pravca Fruškogorske ulice, ulazi u kružni tok krećući se prema Promenadi. Tada se javlja mrtav ugao u odnosu na vozilo koje dolazi iz pravca DIF-a, ako se vozač prvog vozila, iz kružnog toka prestroji da bi skrenuo desno ka Spensu. Vrlo nezgodno.
Tako je, ja na biciklu moram da usporim i da se uverim da je osoba za volanom mogla da me vidi i da ima vremena i prostora da stane. Vozač automobila, sa duge strane, MORA DA STANE, a ne da procenjuje da li je pešaku/biciklisti dovoljno uterao strah u kosti da se zaustavi da bi on prošao na silu.
Vidi druze ima bahatih (sve dostave i pola ovih elektricnih) a o vozacima kola necu da pricam. Par primera kruzni kod lidla na Naselju lik u benguli pun gas mal nije popio zenu sa detetom i bebom u kolicima i mene svi stali samo on baja gas. Druga nikad kad idem kuci sa posla ugao Brace ribnikar i Danila Kisa kod Klancle niko ne gleda u kolima levo nema kola samo desno vidi idu pesaci roditelji sa decom jos se vozac nesto budi i mase rukama kao promaja. Futoska kad se zalete ovi dostavljaci ubi ce pre sebe nego drugog jos oni kad mi pocnu da masu a iskrive se zajedno sa onom njihovom tobom pa malo malo pa udare nekog jesu videli jesu ali jbg mora se uzeti koja dindza vise. Taj turbo kruzni isao par puta ima situacija kad se ne zna ko vozi a ko vodu nosi. Po meni totalni promasaj ako je semafor na 100m kod promenada. Onda je obican a ne turno kruzni tok.
kruzni tok, uslovno levo/desno, biciklisticke trake, pesaci i biciklisti koji "iskacu" i prelaze (sto na prelazu sto van, ako je isti predaleko), trotinet/bicikl/skuter koji se krece sredinom trake, itd. ocigledno nisu dovoljno zreli i intelektualno sposobni da shvate prava i pravila saobracaja i/ili nemaju adekvatnu vizuelno-motornu koordinaciju
pa nije baš tako. Pešak i biciklista su učesnici u saobraćaju i kao takvi moraju odgovorno da se ponašaju. Pre stupanja na kolovoz moraju da se uvere da je bezbedno. Zamislite kada bi svi biciklisti uletali bez razmišljanja i gledanja. Kao osetljiva kategorija morali bi da povedu više računa o svojoj bezbednosti.
Ja sam išao glavnim putem, Subotickom ulicom. Nije bilo biciklističke staze. G đa je išla-vozila bicikli ulicom Adi Endrea i tako izletela na Subotičku.Bez zaustavljanja.
Da li vi vozite automobil i koliko cesto? Ako je odgovor da vozim i vozim svaki dan onda nema sanse da vam barem jednom u dva dana Wolt/Glovo biciklista u punoj brzini nije izleteo pred vas automobil.
I zbog dostavljaca hrane na biciklovima tvrdim da su svi ostali biciklisti postali bahati a pre svega bezobzirni prema svojim zivotima. Voze brzo, stvore se ni od kuda i nemaju nameru da zakoce niti da pogledaju levo pa desno pre nego sto udju u raskrsnicu. Svaki nesrecan slucaj ce po njih imati mnogo teze posledice nego po vozaca vozila, tako da mi taj rezon ne kocenja na bickilu pred prelazak puta uopste nije jasan. Moze bicikilista imati prednost koliku god hoce u odnosu na automobil a li na kraju je ipak on taj koji ce izvuci mnogo tragicniji deo u slucaju nesrece. Zato usporite pre nego sto preverglate raskrsnicu da vozaci automobila mogu da vas primete, nemojte proletati na tik upaljeno zeleno jer vam se tajming poklopio da mozete da projurite, usporite i kao pesaka pogledajte prvo levo pa desno pa tek onda predjite.
Na uslovno skretanje desno pogotovo iz Cara Lazara ka Bul. Oslobodnjena morate biti jako pazljivi jer se tu dostavljaci zalete od pravca pijace ili promenade i samo prolete kroz raskrsnicu, nema sanse da ih primetite posto su im brzine totalno neadekvatne za biciklisticke staze.
"Turbo" vam u gaćama! Ovo apsolutno nema veze sa "turbo" kružnim tokom. Ne može biti turbo kad na 50m od iste imaš pešački prelaz/semafor. Gde su podhodnici? Kad bi imali podhodnike, vozila se ne bi zaustavljala i možda bi onda ova raskrsnica mogla da ponese naziv "turbo". A i vozači UPORNO propuštaju pešake i bicikliste kojima stoji znak "ustupanje prvenstva prolaza". Kod nas je sve nakaradno. Tako da je noramlno i NAPREDNO da se ovo zove "turbo" kružni tok.
Ma naravno, daj da se potpuno obustavi biciklistički saobraćaj na glavnom pravcu (Bulevaru cara Lazara) da bi ti iz sporedne ulice (Fruškogorske) mogao autom da se uključiš dve sekunde brže. Nema šta budale neće predložiti da opravdaju ovo suludo rešenje na mestu oduvek funkcionalne raskrsnice a usput ako mogu i da ugode svojoj pozadini.
Potpuno se slazem sa Slobodanom
Svi ucesnici u saobracaju koji se voze kolovozom (sa razlogom se zove tako) trebalo bi da polazu poznavanje propisa i da podlezu ksznjavanju kao i svi vozaci !
Gde nema biciklisticke staze izvolite gospodo gurajte bicikl !
Ako je gopođa prelazila biciklističkom stazom, nije imala šta da stane i da gleda pošto je imala prednost. Sa druge strane, to što si ti morao da "staneš u po metra" znači da nisi usporio približavajući se raskrsnici na kojoj si dužan da propustiš druge, direktno kršeći saobraćajne propise. Hajde, slobodno nam predloži koje sve druge zakonske odredbe treba da menjamo da ti to olakšamo.
Biciklistima u NS treba oduzeti prednost svugde. Možda se onda većina opameti i povede računa o tome kako prelazi put. Juče G đa od preko 70 godina izleti sa biciklom na glavni drum, nije stala, nije uopšte pogledala da li ima vozila. Bukvalno je vozila kao policija pod rotacijom. Stavila šesir na glavu i vozi. Stao sa u po metra da je ne udarim.
Kružni tokovi su spas za vozače . Nažalost ima ih koji ne znam kako su položili , pa se ne snalaze u raznim situacijama , a ne samo u kružnom . Taj "turbo" meni liči na redovan kružni jedino što ima one bankinice da ne možeš da se prestrojiš ako si pogrešio u prestrojavanju . A ne možeš pogrešiti ako obratiš pažnju na horizontalnu signalizaciju pre ulaska u tok .
Drugi su tu problemi , a to je naša PAMET .
Poznavao sam profesora matematike koji je tvrdio da su kružni glupost , a svako malo je imao udes (kompleks više vrednosti). Takođe sam uslužno vozio Dipl. ing. mašinstva njegovim kolima , jer on nije hteo da polaže iz razloga što ne želi da ga propituje "neko ispod njegovog nivoa" .
TVRDIM , pažljivom i disciplinovanom učesniku u saobraćaju koji se pridržava propisa i poštuje pravila "situacije" u saobraćaju ne predstavljaju problem .
Pesacki i biciklisticki prelaz su svakako preblizu kruznog toka, jer je frekvencija saobracaja velika. U spicevima dolazi do zagusenja kruznog toka, jer od kruznog toka do pesackog prelaza stane 5-6 automobila, i onda blokiraju tok saobracaja u kruznom toku. Trebalo je pesacki i biciklisticki prelaz napraviti na mestu 40-50 metara nize, kod apoteke, gde vec postoji pesacki, samo ga prosiriti, urediti i za biciklove…. Takodje fali i opcija povratka u Fruskogorsku ulicu iz nje kroz kruzni tok. Da su ispunjena ova dva uslova, onda bi zaista bio turbo.
Dva su problema:
1.Skretanje iz Fruškogorske u dr Ilije Đuričića kada dolazite iz pravca Bul.Cara Lazara
2.Dva pešačka prelaza na 50 m,pri tom jedan je na mestu gde biciklisti nemaju prvenstvo..
Svaki špic,a ne retko i van njega,čep u kružnom toku!
Možda je čovek turista, sa leve strane, Englez i sl.
Možda se zamislio o Rio Tintu.
Možda je čitao 021 na telefonu.
Možda....
Svašta se ljudima mota po glavi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Turbo kružni tok u Novom Sadu i posle godinu dana nekima pravi probleme
Autor: 021.rs
Novi Sad
•20.06.2024.
•09:46 > 09:53
Komentari 36
Komšija
Dostavljači na biciklima jesu bahati, ali ti si u jednom rečenici objasnio šta sve ludacima za volanom pada na pamet. “Nemojte proletati na tik upaljeno zeleno jer vam se tajming poklopio da mozete da projurite”, MOLIM?? Jesi li ti pijan?? Nažalost, znam zašto ti pada na pamet da deliš takve “savete” - zato što si jedan od onih divljaka koji se zaleti preko pešačkog u trenutku kad se pešacima pali zeleno jer si navikao da ćeš ih svojim nasilničkim ponašanjem dovoljno isprepadati da ti niko ne ometa prolaz. Međutim, računicu ti kvare biciklisti, pošto njih ne možeš ni da pretekneš ni da itako lako zaustaviš, pa onda ostaneš nasukan na pešačkom dok ti svi koji idu preko prelaza zasluženo psuju sve po spisku. Naravno da si samo umereno bahat i ograničen, ti bi posle par puta naučio lekciju, ali ektremni primerci poput tebe se još i bune zbog toga. Nije ni čudo što nisi u stanju da vidiš bicikliste na jednoj od najpreglednijih raskrsnica u gradu, mentalno ograničenim likovima poput tebe ne bi trebalo dozvoliti da upravljaju bilo kojim prevoznim sredstvom.
Boban
Patak
Šaško
Realna
dejA
Sramota xD
/
Vlada
Tako je, ja na biciklu moram da usporim i da se uverim da je osoba za volanom mogla da me vidi i da ima vremena i prostora da stane. Vozač automobila, sa duge strane, MORA DA STANE, a ne da procenjuje da li je pešaku/biciklisti dovoljno uterao strah u kosti da se zaustavi da bi on prošao na silu.
Pravnik
Uvesti pasošku kontrolu u NS za ove registarske oznake!
mali veliki covek
Vidi druze ima bahatih (sve dostave i pola ovih elektricnih) a o vozacima kola necu da pricam. Par primera kruzni kod lidla na Naselju lik u benguli pun gas mal nije popio zenu sa detetom i bebom u kolicima i mene svi stali samo on baja gas. Druga nikad kad idem kuci sa posla ugao Brace ribnikar i Danila Kisa kod Klancle niko ne gleda u kolima levo nema kola samo desno vidi idu pesaci roditelji sa decom jos se vozac nesto budi i mase rukama kao promaja. Futoska kad se zalete ovi dostavljaci ubi ce pre sebe nego drugog jos oni kad mi pocnu da masu a iskrive se zajedno sa onom njihovom tobom pa malo malo pa udare nekog jesu videli jesu ali jbg mora se uzeti koja dindza vise. Taj turbo kruzni isao par puta ima situacija kad se ne zna ko vozi a ko vodu nosi. Po meni totalni promasaj ako je semafor na 100m kod promenada. Onda je obican a ne turno kruzni tok.
Vidra
oduzeti dozvolu
Vozač
Slobodan
Pedja L1
I zbog dostavljaca hrane na biciklovima tvrdim da su svi ostali biciklisti postali bahati a pre svega bezobzirni prema svojim zivotima. Voze brzo, stvore se ni od kuda i nemaju nameru da zakoce niti da pogledaju levo pa desno pre nego sto udju u raskrsnicu. Svaki nesrecan slucaj ce po njih imati mnogo teze posledice nego po vozaca vozila, tako da mi taj rezon ne kocenja na bickilu pred prelazak puta uopste nije jasan. Moze bicikilista imati prednost koliku god hoce u odnosu na automobil a li na kraju je ipak on taj koji ce izvuci mnogo tragicniji deo u slucaju nesrece. Zato usporite pre nego sto preverglate raskrsnicu da vozaci automobila mogu da vas primete, nemojte proletati na tik upaljeno zeleno jer vam se tajming poklopio da mozete da projurite, usporite i kao pesaka pogledajte prvo levo pa desno pa tek onda predjite.
Na uslovno skretanje desno pogotovo iz Cara Lazara ka Bul. Oslobodnjena morate biti jako pazljivi jer se tu dostavljaci zalete od pravca pijace ili promenade i samo prolete kroz raskrsnicu, nema sanse da ih primetite posto su im brzine totalno neadekvatne za biciklisticke staze.
jbgsp
pape
Biciklista
Ma naravno, daj da se potpuno obustavi biciklistički saobraćaj na glavnom pravcu (Bulevaru cara Lazara) da bi ti iz sporedne ulice (Fruškogorske) mogao autom da se uključiš dve sekunde brže. Nema šta budale neće predložiti da opravdaju ovo suludo rešenje na mestu oduvek funkcionalne raskrsnice a usput ako mogu i da ugode svojoj pozadini.
B
Jedini turbo koji ovde prolazi je folk.
zztop
Ns
Svi ucesnici u saobracaju koji se voze kolovozom (sa razlogom se zove tako) trebalo bi da polazu poznavanje propisa i da podlezu ksznjavanju kao i svi vozaci !
Gde nema biciklisticke staze izvolite gospodo gurajte bicikl !
Darko
Vlada
Ako je gopođa prelazila biciklističkom stazom, nije imala šta da stane i da gleda pošto je imala prednost. Sa druge strane, to što si ti morao da "staneš u po metra" znači da nisi usporio približavajući se raskrsnici na kojoj si dužan da propustiš druge, direktno kršeći saobraćajne propise. Hajde, slobodno nam predloži koje sve druge zakonske odredbe treba da menjamo da ti to olakšamo.
Gaj
Vozac
Slobodan
ex Pezos
Drugi su tu problemi , a to je naša PAMET .
Poznavao sam profesora matematike koji je tvrdio da su kružni glupost , a svako malo je imao udes (kompleks više vrednosti). Takođe sam uslužno vozio Dipl. ing. mašinstva njegovim kolima , jer on nije hteo da polaže iz razloga što ne želi da ga propituje "neko ispod njegovog nivoa" .
TVRDIM , pažljivom i disciplinovanom učesniku u saobraćaju koji se pridržava propisa i poštuje pravila "situacije" u saobraćaju ne predstavljaju problem .
Debeli
Nikola
/
jos jedan je to radio na kruznom toku u rumenackoj ulici
Vozac
Klisanin
savche
Liman
1.Skretanje iz Fruškogorske u dr Ilije Đuričića kada dolazite iz pravca Bul.Cara Lazara
2.Dva pešačka prelaza na 50 m,pri tom jedan je na mestu gde biciklisti nemaju prvenstvo..
Svaki špic,a ne retko i van njega,čep u kružnom toku!
gradjaninX
xxx
Možda se zamislio o Rio Tintu.
Možda je čitao 021 na telefonu.
Možda....
Svašta se ljudima mota po glavi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H